REGLER
Er det lang tid siden du har spillet eller er du nybegynder så frygt ej –
Vi har samlet reglerne til Shuffleboard, Petanque & vores ny koncept 5 Kamp i PlayBar lige her så du kan blive ‘game master’.

SHUFFLEBOARD
-
Del op i 2 hold…
-
Spil sten, saks & papir, tabere starter.
- Begge hold starter fra samme ende af bordet.
- Skub pucke én efter én, indtil begge hold har kastet alle deres pucke.
- Gå til den anden ende af bordet og tæl pointene.
- Kun ét hold opnår point i hvert runden, det andet hold får 0 point. Du får point for alle pucke, der er foran det andet holds pucke. Eventuelle pucke bag det andet holds pucke giver 0 point.
- Pucke kan give 1, 2, 3, 4 eller 5 point, afhængig af hvilket felt pucken er i.
- Hele pucken skal være i scorefeltet, ellers går scoren til det lavere nummer.
- Det første hold der når 15 point – vinder!!!
PETANQUÉ
- Del op i 2 hold.
- Spil sten, saks, papir! Taberen starter!
- Kast fra kaste-cirklen.
- Kast grisen (den lille kugle) ud på banen.
- Kast en kugle så tæt på grisen som muligt.
- Modsatte hold kaster tættere på grisen eller skyder modstanderens kugle væk.
- Holdet, længst væk fra grisen, fortsætter med at kaste, indtil de har en kugle tættere på. Derefter skifter holdene. Når et hold er færdige med deres kugler, kaster det andet hold resten af deres.
- Kun ét hold opnår point i hvert runden, det andet hold får 0 point. Du får point for alle pucke, der er foran det andet holds pucke. Eventuelle pucke bag det andet holds pucke giver 0 point.
- Vinderen er det hold, der først når 13 point.


5 KAMP
- CORNHOLE
I har 5 runder. Score point ved enten at lande en pose på brættet (et point) eller ved at få posen igennem hullet (tre point). - BANK SHOT SHUFFLEI
har 5 runder. Holdene spiller fra samme side af bordet. Det ene hold har blå pucks, og det andet røde. Holdene skiftes til at skubbe brikken, ramme banken i enden og sigte efter den højeste score (fra 1-5 point). Kun det ene hold får point i hver runde, og det andet hold får 0 point. Du får point for alle brikker, der er foran det andet holds brikker. - DART
I har 5 runder. Holdene skiftes til at kaste 3 pile. Når de er kastet, tælles den samlede score. Nu forsøger det andet hold at få en højere score med deres 3 pile. Enhver pil, der misser, hopper af eller falder ned fra tavlen, giver ingen point. Hvis en pil sidder fast i en anden pil, tæller det som et kast og giver ingen point. - BORDFODBOLD
I har 5 runder, og holdet der scorer flest mål ved at sparke bolden i nettet vinder. INGEN SPINNING! - SLÅ SØM
Holdene skiftes til at forsøge at få deres søm i træet. Det første hold der får deres søm i vinder og får 1 point.
Det hold med flest sejre ud af de 5 spil er ‘5 Kamps’ mester!